ilsevlaanderen.reismee.nl

Arizona

Als je denkt aan de zon, palmbomen, zwembad, bikini, mooi natuurgebied oftewel een vakantiegevoel, dan heb ik Arizona prima omschreven....

Vrijdag 26 Oktober vlogen wij om 10.30 richting Arizona. Wat een mooie vlucht was dat, geen wolkje te bekennen, dus een geweldig uitzicht vanuit de lucht! Na 2,5 uur gevlogen te hebben, landde wij (in onze lange kleding) in het heerlijk warme Arizona. Na de landing meteen door om ons vervoer op te halen, en dat mocht dan wel de Chevrolet Camaro van 2013 zijn! (Immers niet heel comfortabel om achter in te zitten, maar wel een stoere bak). Na een half uur arriveerde wij in het appartement! En jawel, het appartement aan het zwembad! Nadat we alle spullen een beetje op zijn plek gezet hadden, was het tijd om te gaan shoppen! Ik geloof dat we 5 verschillende shop hallen gezien hebben, maar in geen een kon ik een beetje leuk slagen....

Zaterdag hebben wij de ochtend bij het zwembad doorgebracht, en zijn wij 's middags wezen raften in de salt river (een van de langste rivieren in Arizona). Prachtige omgeving om in een rafting bootje tussen door te gaan. Wel kon ik me meer vinden in de wat 'wildere' stukken van de rivier. Zo'n stuk waarbij je je afvraagt of je hoofd nog hebt als je voorbij de boom bent. Ook hebben wij gedurende deze rafting tocht, wilde paarden gezien. De paarden stonden in de rivier op zo'n 10 meter van ons bootje! Erg mooi!!!

Zondag zijn wij naar de Grand Canyon geweest. Hiervoor moesten wij 4,5 uur rijden en dit was zeker de moeite waard! Wat een onwijs mooi uitzicht heb je daar. Ik zal een paar foto's uploaden, maar hierbij moeten jullie onthouden dat deze foto's lang niet zo mooi zijn als dat het werkelijk was (en de foto's zijn al mooi.....). Buiten het feit dat het ontzettend mooi was, verbaasde ik me erover dat je erg goed moet oppassen waar je loopt. Er staan namelijk geen hekken aan het einde van de stenen, oftewel als je over het randje kijkt en je evenwicht verliest, dan kan ik garanderen dat je deze val naar beneden niet overleefd! Immers was er bij de ingang ook een enorm groot boek te zien met mensen die hun Grand Canyon trip niet overleefd hebben. Ook was het mogelijk dat je beren, wolfen en allerlei andere gekke dieren tegen kon komen. Moet zeggen dat ik het niet heel vervelend vind dat wij alleen een paar herten tegen zijn gekomen! Maar wauw, wat was dat een mooi uitzicht!

Maandag zijn wij om 19.00 weer geland in Hastings! Een super leuk lang weekend dus..... (Gedurende de terug vlucht, heb ik nog een half uurtje mogen mee vliegen in de cockpit! Ook leuk om het vliegen vanuit daar mee te maken).

Vorige week heb ik mijn schoolfoto opnieuw laten doen. Buiten het feit dat ze mijn naam verkeerd op mijn pasje gespelt hadden (Lise), was mijn foto ook gewoon echt verschrikkelijk! Het scheelt dat ik mijn foto deze keer gezien heb, dan weet ik tenminste wat mij te wachten staat... En buiten dat, ben ik in Mesa weer een beetje verkleurt, dus dat kwam ook mooi uit voor de foto!

Inmiddels heb ik ook mijn skie voorlichting gehad en heb ik de coach ontmoet! Ik moet zeggen dat deze voorlichting wel een beetje saai was... Ook wist de coach mij te vertellen dat 'Skien een teamsport is'. Ach, wat jij wilt gast...... Hij vroeg mij ook hoe lang ik al skie, en toen ik hem vertelde dat ik al wel een aantal jaartjes skie, vertelde hij mij............................. dat het belangrijk is om goede skieschoenen te hebben en dat ik goede handschoenen ook niet moet vergeten! Thanks voor de tip!

Ik heb mij zoals gewoonlijk ook weer verbaast over het niveau hier. Inmiddels alweer twee weken geleden werd hier de laatste Football game gespeelt. Nu ben ik niet echt een football fan, maar ach... ik was hier samen met Katie (de andere exchange student) aanwezig. Op een gegeven moment vroeg een volwassen man aan ons waar wij vandaan komen. Katie vertelde dus dat ze uit Tsjechie komt en ik vertelde dat ik uit Nederland kom. Waarop de volwassen man reageerde; OH WAT LEUK! DAN ZIJN JULLIE BUREN. Volgens mij zit toch echt Duisland er nog tussen, maar dit bleek een nieuwtje voor hem te zijn.

Dan terug naar een andere verbazing wekkende gebeurtenis. In mijn screen printing klas, vroeg een jongen wat 11/2 is. Ik vertelde hem dus dat dit 5,5 is. Hij vroeg mij of ik dit wel zeker wist, waarop ik; 'ja 100%' reageerde. Hij was er echter niet zo zeker van en pakte vervolgens zijn rekenmachine om het even na te rekenen. Ik hou het er maar op dat ik er misschien niet zo slim uitzie ofzo?!?!

Ook zou ik heel graag willen vertellen aan jullie hoe geweldig halloween was.... Maar dan zou ik liegen. Vorige week is de sfeer in school namelijk enorm omgeslagen. In 2 weken tijd hebben 3 kinderen zelfmoord gepleegd. Jullie kunnen je dan dus voorstellen dat halloween niet was zoals het normaal is. Niet eens de helft van de leerlingen was verkleed, er werd niet veel gepraat en de 'aula' zat vol met allemaal huilende leerlingen bij psychologen. Ik ben 's avonds wel met Shirley en haar kleine neefjes langs de duren geweest (trick or treat), maar heb niet halloween mee kunnen maken zoals het hoort te zijn. Echter had ik wel mijn halloween pak aangetrokken naar school en was ik volgens mijn vaders woorden een 'pitpoes'.

Ik denk dat jullie allemaal wel eens zo'n typisch Amerikaanse school gezien hebben, waarbij er een klas bestaat waarbij je een 'nep baby' mee naar huis neemt. Deze baby mag dan wel nep zijn, maar hij/zij gedraagt zich als een echte baby. Je moet deze baby namelijk eten geven, de luier verschonen en doe je dit niet dan gaat die lekker janken! Vrijdag kwam mijn design housing docent naar mij toe (die les geeft aan kinderen met zo'n jank baby), om te vragen of het mij leuk leek om een weekendje zo'n baby in huis te hebben. Ik antwoordde toen vrijwel direct dat dat het niet voor mij gaat worden, ik wilde namelijk opzich wel een lekkere nachtrust hebben enzo... Ook vertelde ik haar dat ik baby's heel leuk vind, maar dat ik niet voor een nep baby wil zorgen! Nadat ik haar dit allemaal verteld had, heeft ze mij laten horen hoe het klinkt als de nep baby gaat huilen............. Toen was ik er 600 % zeker van dat ik die baby niet mee wilde nemen!

Afgelopen zaterdag heb ik de skie heuvels gezien waarop ik mijn wedstrijdjes moet gaan racen! Niet de bergen zoals ze in Oostenrijk zijn, maar ze vielen niet tegen! Er is zelfs een moderne 2 persoons stoeltjes lift (zonder kap)!!! Nadat ik de heuvels gezien had, zijn we 2 andere neefjes van Stan en Shirley wezen ophalen om naar een game hal te gaan. Hier hebben we gebowld en daarna hebben de kleine mannen zich vermaakt in de game hal!

Al met al vermaak ik mij dus nog steeds prima!

Reacties

Reacties

Martin

Leuk verhaal weer en inderdaad mooie plaatjes! Er schuilt nog een echte fotograaf in je zeker?

Oma

Wat heb je het toch vervelend in dat Amerika, Ha,Ha.
Geweldig verhaal en genoten van de foto`s.X

Kees

Skien op kleine bergen met champagne powder blijft geweldig. Laat weten als het zo ver is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active