ilsevlaanderen.reismee.nl

Homecoming

Wauw, ja, homecoming. Ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen want eigenlijk moet je dit gewoon meegemaakt hebben om te begrijpen waar ik het over heb. Bij homecoming is het in ieder geval de bedoeling dat je je aan de dress code houdt, en dus elke dag gekleed naar het thema, naar school komt.

Maandag avond zijn Shirley en ik naar de powderpuff game geweest, dit was uiteraard ook in het teken van homecoming. De powderpuff game houdt in dat meiden van de school football spelen. De seniors tegen de freshman, en de seniors tegen de juniors. Niet heel spectaculair om naar te kijken, er zit in meiden football namelijk niet echt veel actie en het tekkelen ontbreekt hier... (Wat nou net het football (om naar te kijken) leuk maakt).

Dinsdag was het thema; 'beachday', niet heel veel mensen waren gekleed naar deze dress code, want 's ochtends is het hier best wel koud. Het is dan dus niet echt een feestje om in je korte kleding naar school te komen. Maar ach, ik als die-harde dress-upper ben toch in mijn short en topje naar school gekomen 's ochtends. (En ja, het was best wel koud... Maar ach, het was leuk om me te kleden naar de dress code).

Woensdag was ik vergeten wat de dress code was, dus ben ik gewoon in mijn normale kleding naar school gekomen. Toen ik op school aankwam bleek dat de dress code 'neon en camouflage' was, nu heb ik niet mijn hele kledingkast vanuit Nederland mee kunnen nemen dus als ik de dress code niet vergeten was, had ik evengoed mezelf niet kunnen kleden naar deze dress code. Ook heb ik me na school opgegeven voor hip-hop dance, wat overigens morgen begint. 'S avonds heb ik een poging gedaan tot het bakken van appelflappen. Ik moest namelijk iets maken voor de Ayusa meeting die ik gisteren had, en dacht dat appelflappen wel lekker makkelijk waren. Echter liet ik (de goede kok) de appelflappen lekker verbranden.

Donderdag was het opa en oma dag, oftewel; ga verkleed als je opa of oma..... Sorry school, maar ten eerste heb ik dit normaal niet in mijn kast hangen en ten tweede al zou ik iets in die richting hebben, zou dat niet hetgene zijn wat ik meeneem naar Amerika. Ook voor deze dag kon ik mij dus niet kleden naar de dress code.. Ook kreeg ik donderdag de optie of ik mee wilde naar een 2.6 miljoen dollar huis (dan zou ik 3 uur les missen). Natuurlijk wilde ik mee naar dit huis. Gewoon omdat ik het leuk vind om deze enorm grote huizen te bekijken, maar ook niet geheel onbelangrijk is het missen van 3 uur les! De meeste leerlingen zeiden immers dat ze geen 3 uur les konden missen, dus dat ze op school moesten blijven. (Snap ik niet, en zal ik waarschijnlijk ook nooit gaan snappen.....). Donderdag avond heb ik weer wat vrijwilligerswerk verricht. Er was namelijk een wijnproeverij in Hastings, en het geld wat ze voor deze wijnproeverij ophaalden gaat naar een kinderziekenhuis. Ik heb hier samen met Shirley loten verkocht. (Ik heb in mijn leven denk ik nog nooit zoveel vrijwilligerswerk gedaan, als dat ik hier al in 1,5 maand verricht heb).

Vrijdag... Ja, hoe zal ik deze dag eens gaan omschrijven. Dit was een hele aparte dag om mee te maken! Iedereen was gekleed in de kleuren van de school (blauw en goud (lees; blauw en geel)), en ja.... ook ik was gekleed in deze kleuren. De lessen waren deze dag korter want er werd aan het einde van de dag een homecoming 'king' en 'queen' gekozen. Toen ik de eerste dag op school arriveerde, werd er in een van mijn eerste lessen een blad voor mijn neus geschoven met alle namen van de seniors. Mij werd verteld dat ik 5 jongens en 5 meisjes moest omcirkelen. Ik had geen idee wie al deze mensen waren, dus ik heb maar random 5 mensen omcirkelt. Nu realiseer ik me, dat dat dus was om te stemmen op de homecoming 'king' en 'queen'. (Waarschijnlijk heb ik degene gekozen waar niemand op gestemd heeft, en is mijn stem dus eigenlijk verloren gegaan). Maar goed, wij om 1.40 p.m allemaal naar de gymzaal. En ik denk (sorry voor de oudjes) dat iedereen wel eens zo'n typische Amerikaanse meiden film gezien heeft, wat zich afspeelt op de high school met de welbekende cheerleaders en over het algemeen is de plaats; de gymzaal. Dat was nou precies waar wij om 1.40 verwacht werden.... Op dat moment dacht ik dat ik in zo'n typische meiden film beland was, alles klopte van wat wij zien in de films! Geweldig om mee te maken. Maar dan zijn we nog niet klaar met de film, want ik kreeg namelijk ook nog een klein rolletje in deze 'film'... Ik zat op de tribune te genieten van alles om mij heen, wordt opeens mijn naam genoemd om naar voren te komen. Ik moest mijzelf namelijk even introduceren, zodat iedereen in het vervolg weet wie ik ben. En niet gewoon introduceren als; ik ben Ilse Vlaanderen, kom uit Nederland en ben een senior... Nee, dat was maar het begin van mijn introductie, ik moest namelijk daarna een dansje doen! Ach, geen probleem, ook daar heb ik van genoten! Na mijn introductie, moesten wij als exchange studenten een (kinderachtig) spel spelen tegen degene die kans maken op het worden van king/queen. Het spel ging als volgt; knoop een ballon aan een touwtje om je enkel, en maak de ballon van de andere kapot. Het team die de meeste ballonnen kapot maakt..... wint! En natuurlijk wonnen wij! Nadat de 'king' en 'queen' gekozen waren, snel naar huis, even douchen en dan door naar een restaurantje om met een groep meiden en jongens even lekker iets te eten voordat de homecoming football game begon. Ook de football game was geweldig om mee te maken, de teamspirit en iedereen in de kleuren van de school, prachtig om te zien. Wel hebben de jongens van het football team een beetje een raar ritueel, toen ik namelijk vrijdagochtend op school kwam, was mijn eerste vraag aan een van die jongens wat hij met z'n haar gedaan had.... (Stroken van zijn haar waren gemillimeterd, maar niet zijn hele haar, het zag er niet uit). Maar goed, dat was dus wat alle jongens van het football team gedaan hadden, omdat dat een ritueel is ofzo?! Nadat Hastings de football game verloren had, was het tijd voor de 'dance', dit stelde niet heel veel voor. Iedereen stond een beetje om zich heen te kijken en erg veel gedanst werd er niet. Wij kunnen in Nederland vele malen beter een feestje bouwen!

Zaterdag heb ik niet echt iets speciaals gedaan. Lekker uitgeslapen, wat dingen samen met Shirley omgeruild en lekker rustig aan gedaan.

Gisteren had ik de Ayusa meeting. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken... Mijn Ayusa contactpersoon was niet heel erg georganiseerd. De 'persoonlijke' vragen over je gastgezin (of er problemen zijn in je gastgezin, die je zou moeten beantwoorden zonder je gastgezin) moest je namelijk beantwoorden terwijl je gastgezin naast je stond. Ook had ze voor iedereen een shirt gemaakt, met achterop je shirt de vlag van je land met je land erboven. Schijnbaar wist ze niet dat Holland of The Netherlands mijn land is, want ze zette op mijn rug; Dutch... Dat is net zoiets als de Amerikaanse vlag met daarboven 'English'. Al met al was het wel leuk om de andere exchange studenten te ontmoeten, en onze avonturen te delen! Ook vielen mijn opnieuw gebakken appelflappen erg in de smaak!

Het lukt immers niet om mijn tennis video te uploaden op mijn blog, hiervoor moet het filmpje namelijk te vinden zijn op youtube en ik ben niet van plan om mijn tennis filmpje op youtube te zetten.... Dus dan maar via facebook; http://www.facebook.com/video/video.php?v=474188839278435&saved

Reacties

Reacties

Marianne Oud

Yes, heb je video gezien op facebook. Je hebt het helemaal geweldig he. Geniet er lekker van.
Marianne

Martin

Goed verhaal weer Ilse, avonturen genoeg daar geloof ik. Leuke tennismovie ook trouwens, volgend jaar wimbledon?

Natalie

Heerlijk dat je de 'film' live mee mag maken en het ook echt allemaal zo gaat daar. Thanks voor je mooie verhaal weer. Ik heb genoten!!!

Milou

Hey Ilse! ik ken je eigenlijk niet ofzo haha maar jou school lijkt me dus HEEL erg leuk! ik wil zelf ook een jaar weg naar high school en wilde daarom vragen waar jou school is en hoe die heet. Als je het zou vertellen zou het echt superlief zijn!

liefs milou

p.s. have a great time in america!

Ilse

Hoi Milou,

Misschien is het makkelijker als je mij even toevoegd op facebook? Dan kun je eventueel nog meer vragen stellen als je die hebt.

Je kunt mij vinden op facebook onder; Ilse Vlaanderen

Liefs Ilse

Martin

Leuk die foto's die je hebt toegevoegd!

Kees

Je schrijft leuk. Misschien een nieuwe toekomst?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active