ilsevlaanderen.reismee.nl

Five-day weekend

Zoals ik in mijn vorige blog al vermeld had, heb ik al lekker weekend! Ik weet eigenlijk niet waarom ik precies vrij heb deze 3 dagen, maar ik ben vrij dus vind het allemaal prima!

Ik heb afgelopen weekend een soort van verwen weekend gehad.... Nageltjes gedaan (Teen en Vingers), massage gekregen en ook heb ik 3 inches (8 centimeter) van mijn haar af laten knippen. Nu hou ik er over het algemeen niet zo van om naar de kapper te gaan, en ben ik er over het algemeen ook nooit zo blij mee als de kapper iets van mijn haar afknipt, maar nu was het echt nodig. Zelfs ik, Ilse Vlaanderen, vond mijn haar te lang! Al met al was het een lekker verwen weekendje!

Gisteren was er op school weer een pepfest. De laatste twee lesuren werden verkort en iedereen werd verwacht in de gymzaal. Hier werd de schoolband in het zonnetje gezet. (Ik moet zeggen dat de band mij meer doet denken aan de jostiband, maar goed, ze hadden iets 'geweldigs' bereikt). En nu ben ik niet de grootste fan van lessen volgen, dus ik was al lang blij dat mijn lessen iets eerder afgelopen waren! En buiten dat voelde het alsof (ondanks het pepfest) mijn lange weekend eerder begon!

Ook heb ik mijn formulieren ontvangen voor het skien. Ik wil namelijk deelnemen aan het school skieteam downhill. Normaal worden de exchange studenten geplaatst in het laagste team, omdat je in principe niet lang genoeg geoefend hebt voor het 'betere' team. Maar toen ik vertelde dat ik al wel een paar jaartjes skie, leek het hun toch niet helemaal eerlijk om mij in het laagste team te plaatsen. Mooi, want nu mag ik dus hoger deelnemen! Maandag is er een meeting met de coach, en krijgen we informatie over de spullen die je nodig hebt voor het skieen!

Ik ben zoals ik al eerder gezegd heb, in de school staff beland. Elke dag mijn derde lesuur breng ik door in de councelor office. Nu krijg ik elke dag van een counselor de vraag 'Ilse, heb je vandaag een leuke mop?', waarop ik elke dag moet antwoorden 'neehee'. Hij houdt van de moppen als; 'Waarom kan een pony niet praten?' waarop hij in lachen uitbarst en zegt 'Omdat het een paard is'..... Dus als jullie ook zo'n slechte mop hebben, of liever een iets betere mop, let me know!

Verder heb ik een paar gekke Amerikaanse dingen ontdekt... Toen ik hier op school voor het eerst naar de wc ging, kwam ik er achter dat je eigenlijk nergens in de school een beetje privacy hebt. Nee, zelfs op de wc niet.... Aan beide kanten van de wc deur zitten namelijk kieren van zo'n 2 cm breed (en als je het treft, heb je aan de ene kant van de deur een kier van zo'n 2 cm en aan de andere kant van zo'n 4 cm). Je kunt dus letterlijk zien wie er op de wc aanwezig is, en wat diegene daar aan het doen is. Dit verklaard immers ook waarom ze geen rood of groen slot nodig hebben, je kunt namelijk zien of er iemand op de wc zit. En toen ik dit voor de eerste keer zag, dacht ik nog dat ze mijn mooie school gewoon een beetje scheef gebouwd hadden. En dat degene die de wc's geplaatst heeft, niet zo goed kan rekenen. Maar nu kwam ik er laatst achter dat dit ook het geval is bij de wc's in een restaurant. Toen begon ik te denken dat misschien Hastings een beetje gekke gewoontes heeft, dus heb ik het Renee (die zich in Michigan bevindt) gevraagt.... Ik kreeg als antwoord 'Hahahahaha ja, dat is echt raar.' Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat het een Amerikaans ritueel is om geen privacy op de wc te hebben?!

Achter een andere gekke ontdekking ben ik gekomen toen wij gedurende de Engelse les de film 'Beowulf' keken. Dit is een rare oude film, waarin normale acteurs eruit zien als monsters of in ieder geval geen normale mensen. Toen op een gegeven moment een van de monsters zijn schild van zijn lijf af trok, werd het beeld onmiddelijk stil gezet en doorgespoeld tot het 'naakte' gedeelte van de film voorbij was... Ik dacht nog; ik zal maar nooit een Nederlandse film laten zien, waarin alles gewoon in beeld gebracht wordt.

Toen ik laatst gedurende mijn lunch naar de wc wilde werd ik weer terug gestuurd. Ik mocht namelijk onder mijn lunch niet naar de wc. Ik vroeg nog om de reden, maar eigenlijk was ik meer aan het denken of ik wel goed verstond dat ik gedurende mijn lunch niet daar de wc mocht. Ik bleek het goed verstaan te hebben, je mag tijdens je lunch de lunchruimte niet verlaten, en in deze lunchruimte zijn geen wc's aanwezig..... Ach, dan ga ik toch lekker onder de les naar de wc! Ook geen probleem hoor...

Ik snap nu ook waar de gekke geurtjes vandaan komen in de lessen..... De leerlingen doen namelijk bijna in elke les hun schoenen uit! (Je moet maar het gevoel hebben alsof je thuis bent.....)

Ook had ik vorige week een fieldtrip in mijn design housing klas. Bij deze fieldtrips gaan altijd volwassenen mee, waarschijnlijkk omdat de lerares ons niet in haar eentje aankan (of zo iets). Op de terugreis vroeg een van de moeders aan mij of ik een vriendje in Nederland heb. Ik antwoordde haar toen dat ik dat niet heb. Vervolgens pakte ze haar agenda, begon er in te schrijven, scheurde het af en gaf het aan mij. Op het briefje stond; de naam van haar oudste zoon en zijn nummer. Ook vertelde ze mij dat ik altijd welkom ben, en dat ik hem kan bellen wanneer ik wil.... Ach, zo maak je nog is wat mee. Ik heb immers nooit gebelt.

Verder zie ik erg naar de vakantie uit! Er zijn plannen gemaakt om te gaan raften, shoppen, zonnen bij het zwembad en natuurlijk om lekker uit eten te gaan!

Gisteren heb ik een leuke avond gehad met een andere exchange student uit Tsjechie. Het was leuk om onze indrukken over Amerika met elkaar uit te wisselen. Het eten/ de school/ het gemiddelde niveau hier en alle andere gekke gewoontes hier.....

Vanavond ga ik naar de football game en ga ik genieten van mijn daagjes dat ik niet naar school hoef!

Reacties

Reacties

Natalie

Ondanks dat ik al veel van je gehoord had, toch weer leuk om te lezen! Schoenen uit tijdens de les? Zoveel regeltjes en dan is dit normaal... Ik snap niks van die gasten. Geniet van je vrije dagen! Liefs van mij

Stef

Voor jouw leraar:

It's green and ski's downhill...

Skiwi fruit.

Een oudje, maar bij jou vast onbekend.

Oma

hi ilse het is weer heerlijk te lezen dat er zulke rare gewoontes zijn zoals met dat toilet.
een mopje:komt een man een antiekzaak binnen en vraagt: Heeft U nog iets nieuws binnen gekregen:Zegt de eigenaar: "Wat denkt U nu zelf....?"

monique

Heerlijk verhaal weer, school is niet leuk maar dit alles heb je hier nog niet meegemaakt op school! Prachtige ervaringen doe je daar op. Blijf genieten van die leuke Amerikanen met hun eigen gewoontes. En fijne vakantie klinkt weer leuk wat je gaat doen. Dikke kus mama

Martin

Misschien moet je die moeder van die jongen van dat telefoonnummer even vertellen dat je in Nederland eerst toestemming van je vader moet hebben voordat je met een jongen contact op mag nemen. X

Kees

Uit de reactie van je vader blijkt maar weer dat hijn oud wordt. Skien in Amerika champagne powder moet een sensatie zijn. Iedereen kan daar in skieen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active