ilsevlaanderen.reismee.nl

Busy Busy Busy

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, dit inverband met een laptop crash!

Nu heb ik via Shirley de opdracht van mijn gelieve vader gekregen om dan maar op de oude/slome/uitvallende computer een blog te schrijven.... En natuurlijk luister ik ook op deze afstand naar mijn vader, dus bij deze pap.....

Ik weet niet meer wat ik wanneer gedaan heb, maar ik weet uiteraard nog wel wat ik gedaan heb! Om te beginnen ben ik samen met Shirley en Jack (haar neefje) naar de film geweest. De film die wij gekeken hebben is; 'The off life of Timothy Green', deze film is zeker een aanrader!

Ook ben ik heel blij dat ik kan vertellen dat ik mijn Natuurkunde heb kunnen veranderen, ik heb/had dit verandert naar Biologie (gemiddelde leeftijd in de klas; 14).... En inmiddels heb ik (ja ja, in het Engels kan ik het ook) kunnen smeken dat ik ook mijn Biologie niet hoef te volgen, en nog een 'Study Hall' erbij heb (lees; een uurtje niets doen).

Inmiddels heb ik ook al meerdere tennis games gespeelt... Mijn eerste tennis double verloren, maar de tweede gewonnen! Verder speel ik morgen weer een wedstrijd 'thuis' en Donderdag een wedstrijd uit. Het leuke aan de wedstrijden is (buiten dat ik tennis leuk vind), dat ik de klas eerder mag verlaten!

Ik heb immers ook de saaiste dag van mijn leven meegemaakt.... Ik ben namelijk vorige week zondag voor de eerste (en ook de laatste) keer, mee naar de kerk geweest. En toevallig koos ik de dag, dat het een speciale dag was..... De kerk duurde namelijk de hele dag! Ongelovelijk saai, geloof me, niets te beleven daar! Toen de pastor (of hoe die man ook mag heten) mij vroeg hoe ik het in deze kerk vond, heb ik hem ook eerlijk gezegd dat 'de kerk' niet zo mijn ding is... En dat die mij redelijk vermoeid gemaakt had. Ik heb mijn serveer-kunsten nog wel evenvan pas laten komen deze dag, want het eten moest geserveerd worden!

Na dit kerk avontuur heb ik ook iemand nog de dag van haar leven bezorgt, en dit alleen door te zeggen dat ik uit Nederland kom. In de lunch-rij begon namelijk een meisje tegen mij te praten, ze had niet door dat ik niet Amerikaans ben, tot ze mijn naam vroeg..... Toen ik eenmaal had verteld dat ik uit Nederland kwam heeft ze (niet overdreven) een dans op de tafel gedaan, en werd er meteen een sms naar haar moeder gestuurd. (Heb ik na mijn gesprek met de Pastor, toch nog iemand de dag van zijn leven bezorgt).

Maar na mijn kerk avontuur was ik nog niet klaar met het bezoeken van de kerk, dit keer niet voor een eeuwen lange preek, maar voor een fotoshoot met Stan & Shirley! Het schijnt een ritueel te zijn, om elk jaar een fotoshoot in de kerk te hebben met je 'familie'. Echter moest ik nog een keer mee doen aan de fotoshoot, om een foto te maken met de moeder van Shirley, haar broer, zijn vrouw en hun twee kids (Alex & Scott).

Verder heb ik voor het eerst van mijn leven meegemaakt, dat mijn mede leerlingen mij op school gaan vertellen wat niet mag..... Ik had vorige week ergens een wiskunde 'quiz', en hier stond met koeien letters op geschreven, dat je geen rekenmachine mocht gebruiken.... Dus wat doe ik op het moment dat de leraar weg is (en wat immers iedereen in Nederland zou doen); mijn rekenmachine pakken en al mijn sommen uitrekenen. Maar toen werd aan mij verteld (door mijn mede leerlingen) dat je geen rekenmachine mocht gebruiken, dus of ik mijn rekenmachine weer weg wilde doen..... (Ik heb immers de wiskunde docent nog wel moeten corrigiren, omdat ik beter les heb gehad op het arhc, dan zij op haar studie).

Aangezien het vorige week een dagje regende, ging mijn tennis training buiten niet door... We gingen 'lekker' binnen trainen... Na 8 miles gerend te hebben, dacht ik dat dat wel weer genoeg was voor deze 'lekkere' binnen training..... Verkeerd gedacht! Daarna moesten wij namelijk nog 8 keer 100 meter sprinten, 8 keer een trap van 200 treden (op en af) rennen/hinkelen, en dan kwam ons laatste onderdeel, namelijk; de 100 keer buikspieren trainen en 100 keer push-upps en alle andere dingen waarvan in de naam ben vergeten. (Ik heb er serieus nogsteeds spierpijn van). Conclusie; ze nemen hier het sporten erg serieus, en ze weten zeker wat trainen is!

Donderdag ben ik met mijn klas 'Design Housing' naar het oude huis van Le Duc geweest, en hebben wij hier een uurtje kunnen rond kijken.

Zaterdag kwam er een vrouw van Ayusa (de Amerikaanse organisatie) langs, om te kijken hoe alles gaat hier... Dat was tenminste wat ze zou moeten doen. Maar na de vragen 'Hoeveel mensenwonen hier?' 'Hoeveel zijn er boven de 18?' en 'Hoeveel studentenwonen hier', was ze weer weg. 'S avonds zijn we naar een circuit geweest, om de 'car race' te bekijken. En gisteren had ik een dinner met mijn tennis team!

Vandaag is er op school een foto genomen van alle seniors, en woensdag heb ik mijn persoonlijke foto's die onderandere in het 'yearbook' komen.

Zoals jullie kunnen lezen, vermaak ik me hier dus prima!

Reacties

Reacties

Stef

Haha, geweldig! Dat rekenmachientje. Natuurlijk pak je dat als de leraar weg is! LOL. Moet de leraar maar niet weg gaan tijdens een toets. Maar, het kan dus wel.

Martin

Ik ben trots op je! Mijn opmerking aan Shirley over de laptop was meer haar aan te sporen deze te laten repareren ipv jou aan het werk te zetten met je blog, maar de uitwerking is prima. Goed verhaal weer en lekker om te lezen dat je het naar je zin hebt. Dikke knuffel van je pa.

oma

Wat leuk weer iets van je te lezen Ilse, zo te lezen vermaak je je prima en ja het is wel een heel ander land zo sta je af en toe voor verrassingen zoals met je rekenmachine x van ons

Hennie

Zo leuk verhaal .zonde van laptop .maar zal wel goed komen ,en je heb het naar je zin ,dan is het goed,hoop wel dat je wat van die hele dag kerk .wel wat meer weet .haha dikke kus

monique

wat kan je alles toch lekker op papier zetten, blijft leuk om te lezen zo'n blog. Ga zo door zou ik zeggen. fijn dat je het zo naar je zin hebt. dikke kus van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active