ilsevlaanderen.reismee.nl

Weekend and my first day at school!

Ik heb al een tijdjeniet meer om mijn bloggekeken, dus ik zal beginnen waar ikin de week gebleven ben.

Donderdag hebben Shirley en ik haar twee neefjes opgehaald. Een jongetje van 5 (Alex)en een jongetje van 8 (Squad). Die avond zijn we uiteten geweest, en zijn de kids vroeg naar bed gegaan, omdat vrijdag een lange dag zou worden.

Vrijdag zijn wij namelijk naar 'the mall of America' gegaan. Een onwijs grote winkel, met daarin allemaal winkels. Kledingwinkels/ speelgoedwinkels/ restaurants, maar ook achterbanen zijn hier te vinden! We hebben hier dan ook zeker een dag doorgebracht, al vonden de heren dit niet heel erg leuk.... Shirley en ik hebben dan ook besloten om een dagje te shoppen zonder deze heren. Nadat we terug kwamen van de shopping mall, zijn we iets gaan eten en daarna naar de drive-in gegaan. De drive-in is een grote 'parkeerplaats' waar vooraan een groot scherm staat. Je parkeert je auto, en vanuit je auto kun je op dit scherm eem film kijken. De eerste film die wij te zien kregen was een kinderfilm, en de tweede film was (volgens Shirley) een goede film! Via de radio luisterde je naar de film.

Zaterdag moest Shirley in de ochtend werken, en Stanley de hele dag, dus hebik in de ochtend op de twee heren gepast en het huis een beetje opgeruimd omdat zij er best wel een puinhoop van gemaakt hadden. Daarna zijn we naar de speeltuin gegaan, en hebben ze daar hun energie opgemaakt. 'S avonds zijn we uiteten gegaan!!

Zondag zijn we naar de 'fair' gegaan, dit is erg populair in Minnesota en het is enorm groot! Hier kon je vooral veel dieren zien, en honger hoef je hier ook niet te lijden, want op elke hoek van de straat staat een kraampje waar je iets kunt eten! Voor de jongens hebben we nog een uurtje rondgehangen in een kinder atractiepark waar zij zich konden vermaken.

Gisteren konden we eindelijk uitslapen, want de kinderen waren weer bij hun eigen huis afgezet! Voor lunch gingen we naar Shirley haar moeder, en daar waren Shirley haar broer + vrouw en Alex en Squad. Aan het einde van de middag zijn we weer naar huis gegaan, en zijn we 's avonds (heel vervelend) weer uiteten gegaan.

Vandaag ben ik naar school gegaan voor een orientatie. Dit was heel anders dan ik verwacht had.... Ik kwam aangelopen, nadat Shirley mij afgezet had bij de school en werd meteen 'aangevallen' (aangevallen als in; het geven van een 'hug') door de Amerikaanse studenten die mij zouden rondleiden door de school en dingen over de school zouden vertellen. Ze wilde natuurlijk weten waar ik vandaan kom, en of ik het hele schooljaar zou blijven. Eenmaal in de zaal aangekomen met de andere nieuwe studenten, moesten wij ons zelf voorstellen, hebben wij spelletjes gedaan (om elkaarbeter te leren kennen)en hebben wij een rondleiding gekregen door de school. Ook moesten ik en nog 4 andere exchange studenten op de foto, want wij hebben de primeur om in de school te hangen met onze foto's. Een andere exchange student komt uit Duitsland, en een jongen uit Italie.... (de andere ben ik vergeten, omdat ik daar nog nooit van gehoort heb).

(Wel had iedereen veel moeite met het uitspreken van mijn naam...... Op een gegeven moment nam ik maar genoegen met; Ulser).

Op een gegeven moment kwam er een meisje naar mij toe, die ons de rondleiding had gegeven en vroeg aan mij of ze mijn rooster mocht zien. Dus ik mijn rooster laten zien, en toen bleek dat wij de Economie les samen hebben, zij zei toen 'Oh YES cool!!! dan kunnen we vrienden worden'...... Jep, dit is hoe het hier gaat, iedereen wilt vrienden met je worden!

Al met al was het een leuke eerste 'schooldag', en ben ik benieuwd wat ik morgen voor indrukken ga opdoen! De Amerikanen zijn aardig/behulpzaam/sociaal maar ook erg fake (en dat was ook wat ze vandaag zelf gezegd hebben bij de orientatie).

Reacties

Reacties

Lies

Cool je verhalen blijf je volgen

Martin

Veel plezier op school en laat nog wat "hugs" over voor ons!

oma

er is weer veel gebeurd in deze korte tijd geniet er maar van dan genieten wij met je mee,liefsx

Aranka

Ha Ils, leuk om je verhalen te lezen. Pas je op dat je niet dichtgroeit?

Natalie

Jeetje, wat ben je veel op pad en wat is het allemaal anders als wat je 'gewend' bent. Ik ben heel benieuwd hoe je school gaat vinden qua vakken en de manier van les geven en zo. Less ik vast in je volgende verslag wel weer. liefs van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active