ilsevlaanderen.reismee.nl

Thing's I've done

Gisteren was ik 's ochtends alleen thuis omdat allebei mijn gastouders aan het werk waren. Om 13.45 (mijn tijd) kwam Shirley mij ophalen om voor het eerst te gaan praten op mijn school. Eenmaal aangekomen op de school, moest ik even wachten omdat de counselorwaarmeeikmoest praten nog bezig was met toevallig een andere exchange student. Wanneer zij klaar was met het kiezen van haar vakken, en het krijgen van informatie, heb ik nog even met haar gepraat en mocht ik naar binnen om mijn vakken te kiezen. Natuurlijk kreeg ik de vraag waar ik vandaan kom, en als je dan 'The Netherlands of Holland' zegt, vragen ze direct waar dat eigenlijk ligt en wat voor taal we daar spreken (om even aan te tonen hoe hoog het niveau hier is).

Toen werd het tijd om mijn vakken te gaan kiezen. Hij keek naar mijn (verkeerde) cijferlijst, en vond het maar raar dat wij geen 'fun' vakken hebben. Ik vertelde hem nog dat dat niet de meest recente cijferlijst was, maar de cijferlijst van toen ik in de eerste zat, maar dit leek hij niet te begrijpen en ging vrolijk verder met het bekijken van mijn cijfers (die toen immers veel hoger waren als dat ze het afgelopen jaar waren). Hij vertelde mij dat de vakken; Economie, Wiskunde, Engels en Natuurkunde de vakken waren die ik sowieso zou hebben omdat ik in het laatste jaar geplaatst ben. Ik vroeg toen nog of ik echt Natuurkunde moest volgen, waarop het antwoord 'ja' volgde. Het eerste semester volg ik de vakken; Engels, Economie, Wiskunde, Natuurkunde, Design Housing en Screen Printing. In het tweede semester volg ik de vakken; Engels, Psychologie, Wiskunde, C&L sports (dit zijn allemaal teamsporten), Natuurkunde en Fotografie.

Na het kiezen van al deze vakken, en het invoeren in de computer, crashte zijn computer.... Ik zat er dus wat langer, omdat hij alles weer opnieuw kon invoeren in de computer!

Na het gesprek werd mij verteld dat ik volgende week Dinsdag op school moet komen voor een orientatie dag voor nieuwe studenten. Dan gaan ze uitleg geven over de school, beantwoorden ze je vragen en geven ze je een rondleiding, en dit is natuurlijk een mooie kans om de andere exchange studenten en andere nieuwe leerlingen te ontmoeten.

Voor de rest heb ik samen met Shirley een rondje door de school gedaan, ben ik gaan kijken bij mijn kluisje (en ja, die kluisjes zien er net zo uit als op tv), alleen kreeg ik mijn kluisje niet open. Dit zal dus een van de vragen worden die ik Dinsdag ga stellen op mijn orientatie dag!

Verder ben ik gisteren samen met Shirley sportschoenen wezen kopen, zodat ik meteen actief mee kan doen op school! En zijn wij 's avonds met de auto een rondje gaan rijden om alle familie leden langs te gaan, zodat ze mij konden ontmoeten. De zus van Stanley kon niet stoppen met het geven van complimentjes aan mij, de woorden als 'beautiful' 'pretty' 'cute' 'nice' kwamen zowat in elke zin naar voren!! Ook toen ik weg wilde gaan, moest en zou ze een 'hug' van mij krijgen!

Ik kom net terug van de bank waar Shirley werkt, daar heb ik een bank account geopend, zodat ik hier een eigen rekening heb waarmee ik dingen kan kopen. Echter verliep dit niet helemaal vlekkenloos, want toen ik geld wilde pinnen om dat op die bankrekening te zetten werkte dit niet. Mijn Nederlandse bankpas blijkt hier (of in iedergeval in die automaat) niet te werken. Mij werd dus geadviseerd om de bank een mail te sturen om te vragen wat er aan de hand is, en dit heb ik dan ook gedaan! Nu dus wachten op een reactie...

Verder ben ik net uitgenodigd om te komen kijken bij een tenniswedstrijd, omdat ze mij graag in het tennisteam willen hebben. Dus om 16.00 ga ik een kijkje nemen bij een tenniswedstrijd, en misschien een potje meedoen!

Morgen komt er een nichtje van Shirley langs (die ook op de high school in Hastings zit), en zal mij een dagje vermaken!

Reacties

Reacties

monique

Hey Ilse, leuk om je op je blog te lezen wat voor leuks je allemaal gaat doen daar. Leuke vakken vooral de natuurkunde!!! Succes met het tennis wie weet wat voor talent er in je schuild.

Martin

ik ben benieuwd hoe jij er op sportschoenen uit ziet! Superleuk verhaal weer, zo kunnen wij ook lekker mee genieten van je avontuur. XX

Saskia

Hoi Ilse,
Gaaf om je blog te lezen. En fijn dat je het zo leuk hebt gehad in New York. Fantastische stad he? En wat kun je daar shoppen he? Nou meid geniet lekker daar, liefs Saskia

Stef

Geweldig dit. Vooral dat zij niet weten waar Nederland ligt is grappig, verbaasd mij iedere keer weer Van een vriendin die jaren geleden ook naar een highschool is geweest voor een jaar begreep ik dat veel klasgenoten niet geloofden dat Amsterdam überhaupt bestaat. Laat staan dat je er in de buurt kunt wonen.

Kees

Ilse banken blokeren passen tegen woordig buiten europa om fraude te voor komen. Je moet je bank aan geven dat je on de states verblijft. Dan de blokeren ze dat. Leuk verslag groetjes

Natalie

Oh, leuke vakken!! De foto's van je school zijn ook inderdaad zoals wij dat kennen uit 'the movies'. Lachen!Fijn ook dat de familie daar zo lekker enthousiast is over je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active