ilsevlaanderen.reismee.nl

My first days in the USA

Het begin van mijn USA trip was geweldig! 2 lange dagen door NY lopen was echt geweldig! Overal de hoge gebouwen, de velle lichten, de drukte, de vriendelijke mensen, alsof je in een film gestapt bent. De eerste dag in NY, na een vliegreis van acht en een half uur was niet zo heel spannend. We zijn toen naar ons hotel gegaan in Newark, en hebben hier niet heel veel meer gedaan. Een beetje op je kamer zitten, kletsen met de andere Nederlanders, en wachten tot de Duitsers arriveerden want dan konden we gaan avondeten (pizza)en daarna vroeg naar bed.

De tweede dag in New York was een stuk interessanter. Eenmaal aangekomen met onze prive bus in New York, werden wij afgezet in Central Park. Een onwijs mooi park, waar alleen maar rust is. Het lijkt hier dan net alsof je niet in NY bent. Nadat wij daar een uur gelopen hadden, werden wij afgezet in een enorme straat waar wij vrije tijd kregen om te gaan shoppen, namelijk; the fifth avenue. Winkels zoals; Apple/Abercrombie&Fitch/Louis Vuitton en allerlei andere grote merken waren daar te vinden. Nadat we daar een tijdje hadden kunnen shoppen (waar ik overigens geen plek in mijn koffer voor had), gingen wij lunchen bij de grootste winkel in de wereld, namelijk Macy's. Daarna hadden wij een 'downtown tour' en hebben daar onderandere Chinatown/Soho en Empire state building gezien! Na deze tour hadden wij weer even tijd om te shoppen in Soho. Eenmaal uitgeshopt werden wij bij de brooklyn bridge afgezet, een stukje lopenen dan had je een prachtig uitzicht op de skyline van NY. Toen werd het tijd om te gaan eten, en op het menu stonden hamburgers. Na het eten gingen wij naar de top op rock, inmiddels was het donker geworden. De top of rock op, van maar liefst 67 etages hoog, en een prachtig uitzicht over heel NY. Overal lichtjes, oftuel een geweldig uitzicht. Ook kon je echter vanaf daar Central Park goed onderscheiden van de rest van NY, want dat was een groot zwart 'gat'. Na dit prachtige uitzicht weer terug naar Newark voor een nachtje slapen.

De derde dag was ook een indrukwekkende dag! Wij werdenafgezet bij een veerpont, die ons bracht naar'Liberty Island', dit is het eiland waar je onderandere het vrijheidsbeeld kunt vinden. Dit was ook geweldig om te zien! Zo'n groot beeld, met een eiland vol mensen die dat komen bekijken! Daarna was het tijd om te gaan lunchen bij 'World Financial Center'. Daarna gingen wij naar het 9/11 monument. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Er hing een hele aparte sfeer, maar het was indrukwekkend. Er staan 2 grote watervallen op de plek waar de gebouween voorheen stonden, en rondom deze watervallen staan alle namen van de overleden mensen in de stenen gegraveerd. Ook zag je dat de tour guide er nog veel moeite mee had om zijn verhaal te vertellen, wat waarschijnlijk alle New Yorkers hebben. Ook was er 1 speciale boom te zien, deze boom is namelijk de enige boom die het heeft overleeft. Na het bekijken van dit monument gingen wij anders naar onze bestemming dan dat wij gewend waren, namelijk met de 'subway' oftuel de mentro. Na een uur in de metro gezeten te hebben, arriveerde wij in 'Coney Island', dit eiland ligt aan de Atlantische Oceaan en op het eiland is een groot pretpark geplaatst (waar je onderandere in de eerst gebouwde achtbaan kunt gaan). Ook op dit eiland kregen wij vrije tijd, en zijn wij nog naar een 'Freak Show' geweest. Ook ben ik in de eerst gebouwde achtbaan geweest, die immers best wel pijn deed. Daarna verlieten wij dit eiland weer, en gingen wij (ach waarom ook niet) weer pizza eten. Na ons dinner werden wij afgezet bij 'Times Squared', WAUW wat was dat mooi om te zien. Super veel mensen, mooie winkels, heel veel licht. Hier was een geweldig mooie Disney winkel te zien, en in de speelgoedwinkel moest je er niet raar van op kijken als je opeens een reuzenrad tegen kwam. Onwijs mooie winkels waren daar te zien!

De vierde dag vloog ik (na een uur vertraging) om 09.00 naar St. Paul, waar ik werd opgehaald door mijn gastgezin en hun neef en nicht. Daarna meteen al wat schoolspullen gekocht, wat gegeten en ben ik lekker vroeg gaat slapen.

Gisteren ben ik meegeweest naar de verjaardag van hun kleine neefje, en heb ik Shirley haar moeder ontmoet (die een kast vol wapens heeft, en 's avonds met een honkbalknuppel naast haar bed slaapt). 's avonds voor de derde keer deze week pizza gegeten en weer lekker vroeg naar bed gegaan.

De eerste paar dagen waren in iedergeval al super! Leuke groep Nederlanders in NY, een geweldige stad, leuk gastgezin, oftuel; een geweldig begin!

Anouk

Klinkt als een super begin van een fantastisch avontuur, ik blijf je zeker volgen! Geniet heerlijk daar & succes met de kennismaking met de klas. Liefs

Martin

klinkt goed, op de pizza na dan. Plaats bij gelegenheid ook een paar fotootjes dan hebben we er beeld bij. Er zal vast wel ergens een cardreader of kabel te koop zijn. XX

Maike - Travel Active

Hoi Ilse,
FIjn om te horen dat je goed bent aangekomen. Bedankt voor de leuke dagen in New York en geniet van je avontuur in Amerika. Ben benieuwd naar al je verhalen.
Groetjes, Maike

Sanneke

Leuk om te lezen Ils! Ben heel benieuwd naar de eerste foto's en naar je verhalen over je gastgezin en school!!

Liefs, Sanneke

Monique

leuk om je verhaal te lezen, hoop dat er nog heel veel volgen, met veel foto's. ben benieuwd hoe je de school gaat vinden? xx

Stef

Gaaf, gewoon heel gaaf. Heb het leuk gevonden om te lezen.

Martin

cardlezertje gescoord? Leuk dat er nu ook foto's bij staan. Veel plezier verder! XX

Aranka

Ha die Ils! Leuk om je verhaal te lezen. Ik heb het idee dat het helemaal leuk gaat worden! geniet er lekker van!

Natalie

Wow, wat een vol programma met geweldige avonturen! Kan me voorstellen dat je je ogen uit kijkt daar. Mooi geschreven en leuk dat er foto's bij zitten. :) Kijk nu al uit naar je volgende verslagen. Liefs van mij

Jennifer

Hoi hoi! Klinkt allemaal super gaaf!!! Pas op met die wapens hè ????

Kees

Goed verhaal. Leuk om mee te lezen.

Dirk

Ilse, leuk om te lezen dat de eerste dagen bijzonder geslaagd waren. De ervaring die jij had tijdens het zien van New York komt exact overeen met de ervaring die Anouk en ik hadden toen we er waren. We liepen constant om hoog te kijken en waren erg onder de indruk wat we allemaal zagen. Times Square is geweldig!
Heel veel succes en plezier de komende tijd. We zullen je blijven volgen en zo af en toe een reactie plaatsen.